30 Kasım 2010 Salı

Koşullu sevgi....

Nette rastladığım güzel bir yazı....

"Öğretmenlik yaptığım yıllarda üç binden fazla öğrenciye ders verdim...Çocukların iyi notlar almak için kendilerini çok zorladıklarını gördüm...Çünkü anne ve babalarının onları sevmesinin, okulda başarılı olmalarına bağlı olduğuna inanıyorlardı...Başta çocukların yanıldıklarını düşündüm. Bir anne ya da baba elinden geldiği kadar çaba gösterip de yine de başarılı olamayan çocuğunu sevmekten kaçınabilir miydi?...Ne yazık ki genellikle yanılan ben oldum...Pek çok ebeveyn, çocuğunun okuldaki başarısının kendilerini yansıttığını düşünüyor ve çocuk beklentilerini karşılayamadığı zaman acımasızca davranabiliyorlardı...Bu anne-babalar çocuklarını ancak iyi notlar aldıklarında, yarışmalarda birinci olduklarında, kurallara uyduklarında seviyorlardı...Hepimiz ailemizin üyelerine karşı şartsız sevgi gösterip göstermediğimizi anlamak için davranışlarımızı incelemek zorundayız. Ailemizin üyeleri, kendilerini sevmemizin oyunda kazanmalarına, son model arabaları olmasına, işlerinde terfi etmelerine ya da herhangi başka bir şarta bağlı olmadığını bilmelidirler...Birbirimize, sevgi göstermek için herhangi bir şey yapmamıza gerek olmadığını göstermeliyiz. Birbirimize olan sevgimize zarar verecek bir şey yapmamız da söz konusu değildir.Tabii bu, akılsızca seçimler yapıldığında üzülmeyeceğimiz anlamına gelmez.Elimizden gelenin en iyisini yapmak için çaba göstermeliyiz.Ama ne olursa olsun yine birbirimizi sevmekten vazgeçmeyeceğiz."
----Dr. Paula Fellingham----
Kaynak::Edebiyat Takipçileri

2 yorum: